Internetplatform Casami gaat voor een revolutie in de huizenmarkt

Start-up verzamelt startkapitaal via crowdfunding

11 DECEMBER 2012
Samenvatting
Casami gaat de werkwijze op de huizenmarkt definitief veranderen door kopers centraal te stellen. Via het internetplatform vindt een koper zijn ideale huis sneller en eenvoudiger door eerst een profiel op te bouwen. Casami kan hierdoor geschikte huizen aanbevelen, waardoor aanbod en vraag beter matchen. Bovendien krijgen verkopers actiegerichte verkooptips en inzicht in kopersgedrag om hun huis sneller te verkopen. Casami verzamelt haar startkapitaal via crowdfunding.
Huizenkoper staat centraal
Casami maakt het huizenkopers makkelijker om een beslissing te nemen. Hun woonwensen, stijlvoorkeuren, budget en toekomstplannen vormen de basis voor het aanbevelen van de juiste woningen. Met behulp van de innovatieve toepassingen van Casami bouwen kopers een eigen profiel op. Vervolgens worden woningen aanbevolen die daarbij passen. Kopers vinden daardoor sneller hun ideale huis. De dienst is gratis voor kopers.

Verkopers leren hun doelgroep kennen
Voor huizenbezitters is Casami een middel om hun huis sneller te verkopen. Het platform begeleidt verkopers bij het optimaal presenteren van hun woning. Er wordt ondersteuning geboden bij het inspelen op kopersgedrag. Casami weet namelijk wat kopers willen door hun opgebouwde profielen en het surfgedrag op de website. De verkoper krijgt bijvoorbeeld vraagprijsadvies en aanbevelingen om in te spelen op zaken waarop kopers bij hun huis afhaken. De match tussen vraag en aanbod wordt hierdoor sterk verbeterd. Verkopers betalen eenmalig €100 voor de dienst.

Casami zoekt investeerders
Via crowdfunding gaat Casami het benodigde startkapitaal van €70.000 binnenhalen. Op Symbid kan iedereen mede-eigenaar worden door te investeren vanaf €20. Mensen die €100 of meer investeren, mogen daarnaast één huis gratis verkopen via Casami.

Citaten
"Ik was zelf op zoek naar een koophuis en het enige dat makelaars en hypotheekadviseurs wilden weten was mijn budget. Maar dat is niet wat ik als koper belangrijk vind. Daarom heb ik Casami bedacht." Emiel van Lieshout, oprichter Casami
"Investeerders krijgen een aandeel in het bedrijf en mogen Casami gratis gebruiken bij de verkoop van één huis. Investeren levert daarom een dubbel voordeel op." Gijs Heerkens, oprichter Casami
Over Casami

Casami gaat de werkwijze in de huizenmarkt definitief veranderen door kopers centraal te stellen. Via het internetplatform vindt een koper zijn ideale huis sneller en eenvoudiger door eerst een profiel op te bouwen. Casami kan hierdoor geschikte huizen aanbevelen, waardoor aanbod en vraag beter matchen. Bovendien krijgen verkopers actiegerichte verkooptips en inzicht in kopersgedrag om hun huis sneller te verkopen.